Megfojtja-e a cégeket a béremelési kényszer? Létezik megoldás, amivel percek alatt alkalmazkodni tud a munkerőpiaci nyomáshoz és milliókkal nyerhet vele?
A munkerőpiacon drasztikusan megemelkedtek a bérek. Bővült a megrendelés állomány, de nincs elegendő ember, aki elvégezné a munkát a korábbi feltételekkel. Az idei évre már jelentős béremelési kényszer alá kerültek a cégek. Több ezer cég mehet tönkre, ha nem tud lépést tartani a korral.
Ki lehet mondani, hiány lépett fel a munkerőpiacon. Számos cég van, akinek vissza kellet mondani a megrendeléseit, mert nem tudta elvégezni a vállalásait a létszámhiány miatt. A növekvő bér terhek jelentősen megnyirbálták a cégek profittermelő képességét. Rosszabb esetben már most is veszteségesen működnek.
2018 lehet a fordulat éve a cégek életében. Vagy alkalmazkodnak a hatalmas béremelési nyomáshoz, vagy belerokkannak és tönkre mennek.
Ami a bevételi oldalt illeti a kis- és középvállalkozások erre a gazdaságilag fellendülő időszakra vártak, végre elindulhatnak a bővülés útján. Viszont a felismerés, hogy profitjuk nem növekszik ezzel egyenesen arányban sokként hatott rájuk.
Minek köszönhető ez a jelenség? Bevételük növekedésével párhuzamosan a bérek, és annak költségei is jelentősen megnövekedtek. Ha tudja a cég tartani a lépést a béremeléssel, akkor megtarthatja létszámát, a termelési volumenét és remélhetőleg a profitábilis működését is.
Ha nem tud bért emelni a vállalat, akkor nagyon gyorsan otthagyják a dolgozói és keresnek egy másik céget, ahol magasabb bért kapnak. Egyre gyakrabban akár 5 000 Forint emelésért is céget váltanak a munkavállalók. Ma már a dolgozók nem jelent gondot a munkahely-váltás, már nincs meg az élethosszig tartó munkahely elismerése a társadalomban.
Hogyan lehet mégis versenyben maradni?
Bért kell emelni bármi áron is! Ahhoz, hogy a cég meg tudja tartani a dolgozókat, motiváltan és elégedetten végezzék a munkájukat, esetleg még bővítse is a létszámot, bért kell emelni.
Bármi áron?
Igen bármi áron! Ehhez már nem kell a régi megoldásokhoz ragaszkodnunk és a teljes dolgozói járandóságot nettó bérként kifizetni. Ha utánaszámolunk, ez azt jelenti, hogy a nettó bér után a cégnek további 81.96% adóterhet kell megfizetni.
Létezik megoldás, amivel mérsékelni lehet ezt az óriási terhet?
Szerencsére a XXI. század vívmányai nagyon sok új lehetőséget is biztosítanak az élet minden területén. Így van ez a munkaerőpiacon is.
Innovatív megoldásokkal a cégek kezébe adhatunk egy olyan legális, eredményes eszközt, amivel alkalmazkodni tud napjaink gazdasági nyomásához és megtarthatja dolgozóit, bővítheti a kapacitásait és megrendeléseit. A legfontosabb dolog: profitot tud termelni.
Mennyi bérköltséget kell fizetni a cégeknek?
Ha bármilyen juttatást nettó bérként fizet ki a munkáltató (ezt tudja a dolgozó hazavinni és elkölteni), azt 81.96% adó és járulék terheli. Tehát, ha a dolgozó hazavisz 100.000 Forintot, az összesen 181.960 Forintjába kerül a cégnek.
Hogyan csökkenthető a bérköltség?
Leghatékonyabb módja, ha a olyan juttatási elemeket választunk, aminek alacsonyabb az adóterhe.
CafeT-rend Kft olyan innovatív termékeket fejlesztett ki, mely a törvényi előírásoknak megfelelve, gyors és széleskörű felhasználási lehetőséget biztosít a dolgozóknak. Ezzel együtt havi 10 percre csökkenti a juttatásokhoz kapcsolódó céges adminisztrációt.
Jelenleg 18 féle olyan juttatási elem van, amiből a dolgozó (vagy a cég) választhat, ha munkabéren felül ad a cég a dolgozónak.
Választhat juttatást 0%, 34.22% vagy 40.71% adóteherrel.
Nem kell mondani, hogy ez -81.96%, -47.74% vagy -41.25% kedvezőbb, mintha bérként kerülne kifizetésre. Már egy kis létszámú cég is jelentős megtakarítást érhet el, mindemellett jóval többet vihet haza a dolgozó, ha ugyanazzal a bruttó kerettel kalkulálunk.
Mit is jelent a béren kívüli juttatás?
Minden, amit béren kívül kap a dolgozó. Bármit és bármennyit adhat a cég a dolgozóinak amit megengedhet magának valamint, ha megfizeti utána az adót és járulékot. Célja az, hogy magánál tartsa a munkatársait, növelje a lojalitásukat, jó munkahelyi klímát alakítson ki. Adójogi szempontból egyébként a béren kívüli juttatás a természetbeni juttatásoknak egy része csak, de most könnyebb ezzel a kifejezéssel leírni a folyamatot.
Van egy nagyon fontos dolog! Ezt nem lehet a teljesítményhez vagy a nettó alapfizetéshez kötni. Mindenkinek egységesen, vagy objektív szempontok alapján differenciáltan adhat a cég.
Eddig is a cégek rendelkezésére állt néhány juttatási lehetőség. Nagyon kevesen éltek vele, mert nem adta meg azt a szabadságot sem a cégnek, sem a dolgozóknak mintha készpénzt kaptak volna. Dolgozóknál macerás volt a fizikai papír alapú felhasználás és elfogadóhely keresés. Cégnek a beszerzés, kiosztás, nyilvántartás (utalványok) okozta a kellemetlenséget. Inkább nyűg volt vele, mint a haszon.
Eljött az idő újragondolni a cég juttatási rendszerét
Az online világ betört a vállalati szektorba és áthatja a magánéletünk minden részét. Mindenre az interneten keresünk gyors és gazdaságos megoldást. Az interneten vásárolunk és szerzünk be szinte már mindent. Online foglaljuk le a nyaralást, veszünk ruhát, műszaki cikket, könyvet, élelmiszert, kocsit, számítógépet, koncertjegyet, fizetjük a csekkjeinket.
Átalakultak a fogyasztási szokásaink. A munkával megkeresett pénz nagy részét már érdemesebb online elkölteni, mint boltról-boltra járni, időt, benzint és fáradságot ráfordítva beszerezni amire szükségünk van.
Ehelyett leülünk a gép mellé és pillanatok alatt megtaláljuk az igényeink és pénztárcánk (bocsánat, bankkártyánk) megfelelő árut vagy szolgáltatást.
A fogyasztási szokások átalakulása, a munkaerőpiac béremelési nyomása és a 21. századi inertnet világ hozta létre azt az innovatív megoldást, ami átalakítja a béren kívüli juttatások piacát.
A CafeT-rend azzal a céllal jött létre, hogy forradalmasítsa a béren kívüli juttatásokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat a hazai piacon. Innovatív megoldásai az online és elektronikus lehetőséget biztosítanak a dolgozóknak és a juttatást végző cégeknek.
e-Cafeteria
A béren kívüli juttatások teljes területét lefedő, innovatív megoldást nyújt mindazon vállalkozások számára, akik egy korszerű, a legújabb szabályozásoknak megfelelő, hatékonyan működő juttatási rendszert szeretnének bevezetni a munkavállalóik részére.
Az automata és online rendszert használva a cég könyvelője vagy bérszámfejtője havi 10 perc alatt elintézi a juttatások kiosztását, kifizetését, nyilvántartását, felhasználásának ellenőrzését, lekönyvelését.
Az elérhető megoldások felhasználása is online megy. Elektronikus utalványokkal kedvezményesen (közel 50%-al kevesebből) vásárolhat számítógépet vagy vehet koncertjegyet, mehet el valamelyik Fesztiválra. Közel 40%-al kevesebbe kerül, ha egy MasterCard alapú utalvánnyal befizeti a csekket, tankol vagy vásárol a boltban, mintha a nettó bérből tette volna.
A juttatásokat mindenki a saját fogyasztási szokásaihoz igazíthatja, nincs kényszer wellness felhasználás.
Célkitűzésünk, növelni a hatékonyságot, és a dolgozói elégedettséget, egyben csökkenteni az adminisztrációs munkát. Valljuk, hogy a vállalati kultúra alakítására komoly befolyással bírnak az olyan kompenzációs elemek, mint a béren kívüli juttatások.
Leghatékonyabb megoldás a vállalatnál működő cafeteria rendszert felülvizsgálva, kibővíteni az új e-cafeteria elemekkel. Áttérve az automata adminisztrációs rendszerre, mely leveszi a terhet ezzel a területtel foglalkozó kollégák válláról, a dolgozói oldalról pedig egy átlátható, könnyen használható rendszert használhatnak. Akár okostelefonon is.
Lehetőség van nagyon sokféle vállalti igény azonnali bevezetésére (meleg étkezési utalványok, magánóvoda, rekreációs lehetősége…) valamint a teljes cafeteria folyamat kiszervezésére.
További információ és regisztráció a https://proficafeteria.hu oldalon.