Ez a cikk kifejezetten azoknak szól akik webshopokat üzemeltetnek vagy saját termékeiket értékesítik egy weboldalon. Nekik szeretnék segíteni saját tapasztalataimmal, hogy miért is nagy fontossága van a mai világban a termékfotózásnak és, hogy hogyan lehet ezzel több pénzt keresni.
Miért fontos a fotó? – Kezdjük a legelejéről.
A mai világban elég elterjedtek a webshopok melyeken számos márka termékeit tudjuk megvásárolni, illetve vannak olyan weboldalak ahol kifejezetten egy adott cég a saját termékét értékesíti.
A webshop mint “üzletág” egy elég egyszerű dolog hiszen nincs szükségünk másra mint alapítani egy céget vagy akár egyéni vállalkozást, csinálni egy weboldalt és némi összeget befektetni a készlet beszerzésébe. Ezek közül én kifejezetten a weboldal részével fogok foglalkozni azon belül is a megjelenéssel.
Mint tudjuk a webshopok egyik nehézsége, hogy nem tudod megfogni a kezedben a terméket, nem tudod felpróbálni, tehát nincs meg a fizikai kontaktus a termékkel csak miután kifizeted és megkapod. Miért van mégis az, hogy a webshopok manapság lassan több bevételt termelnek mint a fizikai boltok?
2 dolog van amit használnak a sikeres webshopok.
1. Megfelelő mennyiségű információt adnak a termékről.
2. Pontosan tudják, hogy sokkal kényelmesebb és költséghatékonyabb az ügyfeleik számára, ha nem kell bemenniük a boltba kiválasztani a terméket, hanem csak a ház elé kell kimenni amikor hozzák a csomagot, ráadásul sokkal nagyobb termékpalettát tudnak biztosítani a weboldalon, hiszen ok egy végtelen nagyságú virtuális bolttal rendelkeznek.
Én most az 1. fontos tényezőre fogok kitérni, azon belül is a termékfotózás fontosságára.
Ahogy korábban is említettem nagyon fontos, hogy minél több információt tudjon meg a vásárló a termékről, így nem fog elgondolkodni azon, hogy bemenjen a boltba vagy a weboldalon azonnal rendelje meg a terméket.
Ezt 2 módon érhetjük el termékleírással és termékfotózással. Az utóbbi véleményem szerint fontosabb, hiszen gondoljunk csak bele ha bemennénk egy boltba és a polcokon semmilyen termék nem lenne csak pár sor leírás és az ára, valószínűleg kifordulnánk.
Ugyanez történik az interneten is.
Ha egy vásárló felkeres egy weboldalt, nagyon sok leírást lát egy termékről, de nincs róla fotó, valószínűleg rövid időn belül elhagyja az oldalt és egy olyat keres, ahol látja is a megvásárolni kívánt terméket. Nem is beszélve olyan termékekről mint pl: ruházati termékek vagy éppen körömlakkok, ahol az alapján fogjuk kiválasztani a terméket, hogy milyen színt vagy milyen fajta anyagot látunk a képen.
Sorolhatnák még 100 meg 100 példát, úgy gondolom érhető volt a lényeg, hogy miért is fontos a termékfotó a weboldalon. Ha egy mondatba kellene összefoglalnom: Minden vásárlónak a legfontosabb, hogy lássa a terméket.
Remélem sokat tudtam segíteni a cikkemmel. Hamarosan érkezik egy újabb bejegyzés ahol ki fogok térni részletesen arra, hogy melyek a legfontosabb tudnivalók termékfotózásban.