A Microsoft a napokban egy teljesen újfajta reklámtípussal kezdett bombázni néhány felhasználót. A Windows 10-eseken felbukkanó hirdetéseket ugyanis lehetetlen kikapcsolni.
Tegyük hozzá, hogy a minden áron arcba tóduló reklámokat nem minden felhasználó kapta meg. Sőt, mi több a Redmond úgy tűnik, hogy egyelőre csak a Windows Mailben jelenítette meg a kifejezetten idegesítőnek tűnő hirdetéseket. Állítólag azok futhattak bele a csodába, akik Hotmail vagy Outlook fiókkal rendelkeznek. Őket leginkább az Office 365 megvásárlására buzdították.
A gond persze így hirtelenjében nem is a reklámmal önmagával van, hanem azzal, hogy a beszámolók szerint ezeket a hirdetéseket tényleg nem lehetett kikapcsolni. Se tiltani, se kiikszelni nem lehetett, ez pedig valljuk be egy meglehetősen furcsa lépés a Microsoft részéről.
Ez ugyanis lehetőséget biztos a felhasználónak arra, hogy hamar sutba vágja a Microsoft levelezőt és esetleg a konkurencia valamelyik barátságosabb szoftverét telepítse. Az nagy kérdés, hogy ez miért is érdeke a cégnek és hogy esetleg a reklámokkal nyernek-e annyit, amennyit tulajdonképpen veszítenek vele.
Ezzel a lépéssel ugyanis szinte biztosan állíthatjuk, hogy lebeszélik a felhasználót a Windows 10 beépített levelezőjének használatáról. Hatalmas öngólnak tűnik az egész.
A „mókás” ebben az, hogy az elmúlt időszakból nem ez az egyetlen Microsoft-féle luft. Márciusban arról érkeztek a hírek, hogy a Redmond akkori frissítése kötelezővé tette az Edge használatát a Windows 10-ben.
Egészen pontosan az e-mailben elhelyezett linkek minden esetben az operációs rendszer böngészőjében nyíltak meg. Akkor is, ha esetleg a felhasználó már korábban másik böngészőt választott alapértelmezésben. A Microsoft akkor mondjuk indokolt és azt állították, hogy mind erre azért van szükség, mert a piacon jelenleg az Edge a legjobb és legbiztonságosabb böngésző, így ők csak jót akarnak.
A népharag ennek ellenére sem maradt el, így az Insider kiadásban ugyan megjelent a megoldás, a végleges Windows 10-ben viszont eddig nem tűnt fel.
Meg lehet, hogy most is ez a helyzet a sokkoló és ultrabosszantó reklámokkal.