Drasztikus lépésre szánta el magát a Google. A cég frissíti a reklámozásra vonatkozó szabályait, az új elképzelés értelmében pedig a Bitcoin és más kriptovaluták hirdetése is tilos lesz – ezt Scott Spencer, a Google igazgatója nyilatkozta.
A Google háza tájáról érkezett friss hír talán annyira azért nem nevezhető meglepőnek. A Facebook ugyanis már korábban hasonló lépésre szánta el magát. A közösségi oldalon már január végén meghozták az ezzel kapcsolatos döntést. Most pedig a Google is beáll ebbe a sorba. Egészen pontosan 2018 júniusától léphet majd életbe a korlátozás.
A tiltást követően azok a vállalatok sem tudnak majd hirdetni, akik alapvetően megbízható profillal rendelkeznek. Részben persze érthető a Google és a Facebook reakciója is, hiszen, habár nem lehet tudni, hogy a kriptovaluták jövője milyen irányba halad. Az biztos, hogy manapság meglehetősen sok a csalás és a visszaélés ezen a téren. Az óvatosság így jó stratégia lehet a két cégóriás részéről.
Korábban Rob Leathern, a Facebook technikai igazgatója is hasonló kritikákat fogalmazott meg, mint most Scott Spencer. Habár a kriptovaluták népszerűsége úgy tűnik, hogy felível, mégis rengetegen lettek már csalások áldozatai. A Google és a Facebook pedig semmiképpen nem szeretné ezt kockáztatni vagy ennek az esélyét növelni.
A kriptavaluta számára komoly érvágás a Google döntése, hiszen újabb olcsó és meglehetősen hatékony hirdetési lehetőségtől fosztják meg júniustól. A tiltás vélhetően a kriptovaluták utáni érdeklődést is megcsappantja majd, ami árfolyam beszakadáshoz vezethet, néhány kriptovaluta számára pedig ez a teljes véget jelentheti.
Fontos hozzá tenni, hogy a júniusi embargóig még lehet hirdetni, de talán ez csak növeli az árfolyam zuhanását. Júniusig ugyanis jó eséllyel nagyon sokan szeretnének majd megszabadulni kriptovalutáiktól.
A Google részéről egyébként az elmúlt évben is előfordult, hogy frissítették a reklámozásra vonatkozó szabályaikat, a dolog tehát egyáltalán nem új keletű. 2017-ben például 3,2 milliárd reklámot távolítottak el, ami duplája a 2016-os adatoknak. A cégnél kifejezetten fontosnak tartják, hogy ezen a téren is megbízható és biztonságos felületet tudjanak nyújtani a felhasználóik számára.