A Facebook vezetősége még áprilisban lengette be, hogy akár fizetőssé is válhat – legalábbis részben – az oldal. Eredjünk a költségek nyomába.
A Facebook létezése óta ingyenesen használható szájt, sőt a regisztráció során akár az „ingyenes és az is marad” szlogennel is találkozhatott az ember. Az elmúlt időszak botrányai azonban mégis úgy tűnik, hogy olyan folyamatokat indítottak be, amelyek odáig vezethetnek, hogy a Facebook oldal fizetőssé válik.
Kétségbe esni nem kell, jó eséllyel, ha ez meg is történik, akkor lesz egy változat, ami ingyenesen elérhető, míg egy másik valószínűleg havi díj ellenében lesz használható. A botrányokat követően célzott erre az eshetőségre a Facebook oldal vezetősége.
A Tech Crunch munkatársai pedig ezt az elejtett mondatot vették alapul és igyekeztek utána járni, hogy sacc per kábé mivel is számolhatunk, ha esetleg valósággá válik a fizetős Facebook.
Az oldal szerkesztői igyekeztek számításba venni többféle adatot is, amelyeket vizsgálva arra jutottak, hogy a Facebook részéről olyan 11-14 dollár közötti havi díj lenne a reális. Ennyit kellene elkérniük ahhoz, hogy a jelenlegi bevételeiket tartani tudják – akkor már természetesen mindenféle felbukkanó és előkerülő reklám nélkül. Ez átváltva olyan 2800-3500 forintot jelent.
Az előfizetési díj tehát a reklámok kiváltását szolgálhatná. Ennél fogva nem lenne az adott felhasználó oldalán több reklám, másrészt pedig a reklámok célzása végett se gyűjtenének adatokat a felhasználóról.
Ha valaki azonban úgy érzi, hogy ezt az összeget nem tudja, vagy nem akarja havi szinten kicsengetni, akkor sincs gond, marad minden a régiben. Maradnak a reklámok és marad az adott gyűjtés a célzott hirdetések megjelenítése érdekében.
Itt tegyük hozzá gyorsan, hogy ez egyelőre egy elképzelés és felvetés, mindenféle hivatalos közlemény nélkül. A Facebook vezetősége ugyanis valóban elszórta, hogy esetleg fizetőssé válhat az oldal, de csak mondtak egy elképzelést, hivatalos álláspontjuk nincs és nem jelentették be, hogy valóban tervezik a fizetős közösségi oldal létrehozását.
Mindamellett a Tech Crunch is felhívja rá a figyelmet, hogy ha esetleg mégis megtörténik a dolog, akkor nyilván az árképzés akár teljesen máshogy is alakulhat, más szempontokat is figyelembe vehetnek majd a Facebook szakemberei.